Últimas Novas
0 comentarios

Nenos e nenas sen estudos: temos que actuar xa

                                                                                    Feito por Álvaro C., Álvaro D., Andrea e Micaela.                                                                       
 

Millóns de adolescentes no noso planeta, de entre 12 e 15 anos, están privados do seu dereito á educación.

Un informe, financiado pola Asociación Global para a Educación (2012), mostra que a medida que os nenos crecen, aumenta o risco de non comezar nunca a escola ou de abandonar os estudos.

En total, 121 millóns de nenos/as e adolescentes nunca acudiron á escola nin abandonaron a escola, a pesar da promesa da comunidade internacional de acadar a Educación para Todos/as en 2015. Os datos mostran que desde 2007 avanzouse pouco na redución deste número.


Os nenos/as que viven en zonas de conflito, os que sofren discriminación por motivos de etnia, xénero e discapacidade, son os máis afectados. Tamén hai unha crecente preocupación de que os logros obtidos no acceso á educación se deterioren sen un cambio fundamental nas políticas e os recursos.


Para afrontar problemas globais como o cambio climático, o esgotamento dos recursos naturais ou as desigualdades sociais e económicas, a Asemblea Xeral de Nacións Unidas adoptou en 2015 a Axenda 2030 para o Desenvolvemento Sostible, unha alianza mundial para que os países e as súas sociedades emprendesen un novo camiño co que mellorar a vida de todas as persoas, sen deixar a ninguén atrás.


A UNESCO e outras organizacións internacionais coinciden en sinalar que a educación representa unha estratexia esencial na consecución dos ODS (Obxectivos de Desenvolvemento Sostible). A educación está explicitamente formulada como un obxectivo independente no Obxectivo de Desenvolvemento Sostible número 4, que propón garantir unha educación inclusiva, equitativa e de calidade e promover oportunidades de aprendizaxe durante toda a vida para todos e todas.


Algunhas das metas do ODS 4 que se deben alcanzar en 2030 son:


    • Asegurar que todas as nenas e nenos terminen o ensino primario e secundario,

    • Eliminar as disparidades de xénero na educación,

    • Asegurar o acceso igualitario a todos os niveis de ensino

    • Velar por que todos os mozos e mozas estean alfabetizados e teñan nocións elementais de aritmética e coñecementos teóricos e prácticos necesarios para promover o desenvolvemento sostible.


Pero a educación, ademais de ser un obxectivo integral da Axenda 2030, é recoñecida como un facilitador clave para o logro de todos os demais ODS. Neste sentido, a educación é crucial para transformar a nosa forma de pensar e actuar en prol da sustentabilidade e debe facilitar aos alumnos/as os coñecementos, habilidades, valores e actitudes que os empoderen para contribuír co desenvolvemento sostible.

Se non actuamos, 25 millóns de nenos e nenas nunca irán á escola.






0 comentarios: